Inhoud De training bestaat uit tien bijeenkomsten; per bijeenkomst is een thematische module ontworpen die in overleg met het opdrachtgevende bestuur inhoudelijk en/of in volgorde kunnen worden aangepast. Deelnemers ontvangen een certificaat bij een succesvolle deelname aan minimaal 8 v/d 10 bijeenkomsten. Doelgroep Leerkrachten, ICT-coördinatoren, Intern begeleiders en schoolleiders Data/tijd De data van 10 werkbijeenkomsten worden in een periode van een jaar in overleg met de opdrachtgever vastgesteld. I.v.m. beperking van lesuitval zijn de werkbijeenkomsten van 15:30 – 19:30 uur. Uiteraard zijn deze tijden aan te passen. Locatie De locatie wordt in overleg met de opdrachtgever vastgesteld. Er kan gekozen worden voor een vaste locatie of wisselend op de scholen van de deelnemers. Internet toegang / Wifi is gewenst. Digitale werkomgeving ICT&E werkt standaard met een wiki van PBworks; in overleg kan ook gekozen worden voor het inrichten van een virtuele werkplaats in eigen leeromgeving van de scholen/bestuur. Werkwijze/doel |
Bijeenkomst 8 op 20-11-2012
Tijdens deze bijeenkomst waren er 3 workshops: werken met GoogleDocs, Glogster en Prezi.
Oude Niedorp, Oude Niedorp | |
De Tweewegen, Wieringerwaard | |
De Dubbele Punt, Kolhorn | |
De Torenven, Warmenhuizen | |
Om de Oost, Den Oever | |
De Schakel, Barsingerhorn | |
Oosterlanderschool, Den Oever | |
De Zwerm, Sint Maarten | |
’t Zwanenest, Schagerbrug | |
De Dentele, Westerland |
Bijeenkomst 1 Een lerende community (onderlinge samenwerking, ketenregie, ketenintegratie, rol van de TdT) Bewustwording van de rol van de leerkracht en zicht krijgen op eigen vaardigheden en benodigde competenties.Bijeenkomst 2 Onderwijskundigleiderschap (over eigenaarschap van leren en “sturing geven aan zelfsturing”) Van verleiden tot afdwingen; hoe neem je mensen mee om de gestelde doelen te bereiken.Bijeenkomst 3 Betekenisvol inzetten van ICT – ICT is zelden een doel. Het is een krachtig middel als ondersteuning van het leren en in het leren zelf. Sterke voorbeelden die werken in de eigen scholen en een web 2.0 verkenning.Bijeenkomst 4 Ontwerpen en organiseren van scholing. Over (eigen) competenties en leerkracht; de kracht van community based learning. Leren van en met elkaar in de eigen school.Bijeenkomst 5 Communicatie. Een sleutel in succesvol samenwerken in de eigen school en tussen de scholen onder een bestuur; toenemende rol van social media, do’s en don’ts. Bijeenkomst 6 Bijeenkomst 7 Bijeenkomst 8 Bijeenkomst 9 Bijeenkomst 10 |