Expeditie Surf Project – reisverslag – juni 2024

Dagverslag 03-06-2024

Maandag 3 juni:

Dag 1 van de surf week!

Vandaag zijn we goed aangekomen camping Buitduin.
In de ochtend hebben we de camping verkend en hebben we de tenten opgezet.

Nadat we klaar waren met het opzetten van de tenten, hebben we geluncht. Na de lunch zijn we vertrokken naar het strand. Toen we aankwamen op het strand hebben we 3 leuke activiteiten gedaan met elkaar, waaronder mijnenveld, master mind en taprugby.

Rond half 4 zijn we naar de surfschool gegaan, waar we onze wetsuits hebben gekregen.

Na een stuk lopen hebben de uitleg en de surfboards gekregen. Van 4 tot 6 uur hebben we gesurfd. Dit was een hele leuke ervaring! In de avond hebben we met zijn allen pizza’s gebakken. Dit was erg gezellig en super leuk. Voordat we gingen slapen hebben we met z’n allen weerwolven gespeeld. Rond half 12 was het weer tijd om te gaan slapen, tot morgen.

Dagverslag 04-06-2024

Dinsdag 4 juni:

Vanochtend werden we vroeg wakker om te eten en ons klaar te maken voor de bootcamp. Natuurlijk moesten ook de badeendjes mee, want dan ben je niet in je ‘eendje’.

Na de bootcamp begonnen we aan de GPS speurtocht waar het in teams de taak was om zo snel mogelijk aan alle cijfers te komen om zo de code te kraken het team die als eerste de code had gekraakt werd verrast met een prijs.

We hebben toen geluncht met heerlijke zelfgemaakt tosti’s.

Na de lunch was het tijd om naar het strand te gaan voor de tweede surfdag en konden veel mensen al staan op hun surfboard.

Na het surfen, moe maar voldaan naar de camping. Het eten werd voorbereid door de kookploeg. We aten spaghetti gemaakt door meneer Veenstra en mevrouw Berculo. Rond 22 uur nog een potje levend stratego gespeeld, georganiseerd door Luuk. Na dat mooie bos spel was het echt tijd om naar bed te gaan met lekker getik op de tent van de regen.
Dit was onze dag, tot morgen.

Gemaakt door Wessel, Nynke, Silvan, Rebecca en Sophie.

Dagverslag 05-06-2024

Woensdag 5 juni:

Onze ochtend begon vandaag erg vroeg om 8 uur, we zaten half 9 aan het ontbijt.

Hierna hebben we ons klaar gemaakt voor de duinrun challenge. We liepen samen naar de klimduin. Om 10 uur gingen we van start. Iedereen was erg fanatiek maar er sprong één tussen uit. Silvan had binnen 50 minuten 26 keer heen en weer gerend. Na 2 uur strijden heeft iedereen het gehaald.

Toen we terug waren hebben we lekker geluncht en hierna gingen we ons klaarmaken voor het surfen. Toen we aankwamen op het strand zagen we mega hoge golven. Hierdoor konden wij niet surfen maar gingen we bodyboarden. Dit was heel erg leuk.

Na het bodyboarden hadden we even vrije tijd en hebben we allemaal spelletjes gedaan. Ondertussen werden er heerlijke wraps gemaakt.

Na het avondeten hadden we een erg leuke pub quiz. Hierna gingen wij allemaal super moe naar bed.

Weltrusten!

Dagverslag 06-06-2024

Donderdag 6 juni:

Hoi allemaal!
We begonnen in de ochtend met zijn allen aan de ontbijt tafel. Daarna gingen we mountainbiken is de Duinen, super vet! Ook was het soms best zwaar, maar het was heel leuk!

Na een zware tocht zijn we toch op de camping gekomen en hebben we lekker geluncht met zijn allen.

Daarna zijn we natuurlijk weer gaan surfen!🏄 Ook gingen sommige leden bodyboarden. De golven 🌊 waren namelijk best pittig vandaag. Na het surfen kwamen 2 leden van het Surfproject langs in hun superleuke Surfproject bus. 🚌

Daarna wat groepsfoto’s gemaakt, en daarna wat hamburgers en friet gemaakt als afsluiting.

Als laatste van de dag wat spelletjes gespeeld, en toen gaan slapen.
Morgen lekker opruimen! Wat was dit een toffe week met zijn allen!

Dagverslag 07-06-2024

Vrijdag 7 juni:

Dag 5 van de surf week en daarmee helaas de laatste dag.

Vandaag moesten we vroeg ons bed uit om alles op te ruimen. Voordat we weg gingen hebben we nog voor de laatste keer met zijn alle gezellig ontbeten.

Na al het inpakken zijn we weggereden bij camping Buitenduin.

Rond half 1 ’s middags kwamen we aan op school waar we nog een laatste jel hebben gedaan.
Na deze intensieve maar ook fantastisch week vinden wij het erg jammer dat het alweer voorbij is.

Namens ons allemaal, bedankt!